van-Los-Angeles-naar-New-York.reismee.nl

The Big Apple

Vanmorgen wakker geworden op onze truckers parkeerplaats langs de 80. Lekker ontbijtje van onze trouwe flakes en het 'never-droog-wordende-wit' brood en nadat we de koffie op hadden onze rv aangeslingerd. Vanmorgen was het mijn beurt om ons huis richting onze laatste camping te rijden. Het enigste waar we bang voor waren was dat we misschien per ongeluk de Holland tunnel door zouden knorren. Dan hadden we een probleem want de rv mag de stad New York niet in. Gelukkig kwamen we ondanks 1 keer een verkeerde afslag rond half twaalf aan op 'Liberty Harbor Marina & RV park' aan in New Jersey city. Het vrijheidsbeeld is vanaf de ingang prachtig te zien, dus lady Liberty stond ons op te wachten. Voor iedereen die met camper onderweg is en de 'Big Apple' zoals men New York ook noemt wil aandoen is dit park een aanrader. Niet zozeer de faciliteiten want die beperken zich tot water, stroom en een plaats maar meer omdat je de straat uitloopt, de subway instapt en 2 haltes verderop bij het WTC weer uitstapt en midden in lower Manhatten ben. We werden gelijk geconfronteerd met de plaats waar 10 jaar geleden de twin towers stonden en wat nu een bouwplaats is en men druk bezig is om nieuwe torens te bouwen. Het geeft ook gelijk een indruk van hoe compact de straten en gebouwen zijn en wat voor een chaos het moet zijn geweest destijds. Het monument is te bezichtigen maar je moet wel een afspraak maken, dus ik de telefoon aangezien internet niet aanwezig was en gebeld. Tijdens het gesprek werd ons ook gevraagd of we een donatie wilden doen, geloof dat na 15 min. telefoneren de donatie uit telefoonkosten bestaat. Morgen om 16.00 mogen we naar het monument. Daarna gelopen door verschillende straten en zagen we ook demonstranten die al weken daar zijn in protest tegen Wallstreet.

Tussen al die hoge nieuwe gebouwen vind je ook hoge complexen die uit vroegere tijden zijn met mooie gevels en kerken die al eeuwen oud zijn. Oud en jong wisselen elkaar af. Aangezien we toch ergens wilden eten vonden we een eet tent waar iedereen schijnbaar zijn lunch haalt en wij ook braaf een panini bestelden en aan een tafeltje met plastic bestek aten. Daarna op weg richting het water waar we wilden kijken wat het zou kosten om naar het vrijheidsbeeld te gaan, morgen dus opnieuw naar het kantoortje aangezien we meer dan een kaartje willen. Zien of we permissie krijgen om in het beeld te mogen. Veel informatie vergaard en nadat we een zeupie hadden gekocht op weg naar de Century 21, yeahhhhh. Dames????? daar moet je heen, sjoppen tot je erbij neervalt, en wow, echt sales. Geloof dat we Rianne daar best tot sluitingstijd hadden kunnen laten en zelfs dan was ze nog niet uitgekeken. Zag nog een schattig jasje die normaal maar 36.000 dollar kostte en nu ? 6mile. Dat was een koopje, kon je zelfs voor het verschil nog een auto kopen. Gelukkig ook nog normale kleding en ik kon mijn hart ophalen op de kinderafdeling. Het is maar goed dat we 1 klein meisje in de familie hebben anders zouden we extra koffers moeten aanschaffen.

Rond 18.00 waren we terug bij ons 'huis' en maken we snel ff de blog klaar en drinken een drankje. Nu op zoek naar gratis internet want dat is niet op het park, probleempje met de provider maar gelukkig is de laptop klein en makkelijk mee te nemen. De starbucks zit op de hoek van de ingang naar de metro en we vinden een geweldig restaurant 'Hard Grove café'. Vanaf rv camping bij het metro station kruispunt naar links. Een heerlijk Cubaans restaurant waar Ri en ik een pitcher tropical Sangria soldaat hebben gemaakt en het recept hebben ontfutseld. Smaakt naar meer maar we moeten morgen vroeg op.

Voor nu: tot morgen iedereen en van ons een knuffffffffelllllllll.

mn.p.b.d

Wat weer een verhaal.
Van alles en nog wat kwam voor bij.
Cultuur happen, belevenissen en lol, heerlijk eten en de starbucks om de hoek.Trouwens ze hadden het hier gisteren op tv in een film ook over de starbucks, dan denk je wel van oh ja daar hebben RoKaRi het ook steeds over, wel grappig hoor.
Handig dat je het recept hebt ontfutseld, kun je thuis ook nog onder het genot van een cocktail terug aan de vakantie denken.
Nou nog een fijne laatste dagen en succes met het beklimmen van het vrijheid beeld.
Dikke kus van hier.
nu de foto´s bekijken.

Jan, Sandra en Sven van Oenen

Hallo mede-Amerika-gangers. We volgen met veel plezier jullie blog en hebben respect voor jullie dat jullie met zo`n joekel camper de weg op durven. We hebben gezien hoe vol de wegen zijn en hoe breed de camper. Wij zijn ook op een aantal plaatsen geweest die jullie ook hebben bezocht, alleen is onze tijd beperkt tot 2 weken dus wij zijn begonnen in San Fransisco en eindigen in Las Vagas. Vandaag rijden we in onze GMC van Phoenix naar de Grand Canon en morgen naar Vegas. Veel plezier nog deze laatste dagen.

Carolien

Hey,

Aangezien ik mezelf als een BFF beschouw verwacht ik toch wel dat jasje van 6 mille als souvenir van jullie prachtige reis. De auto die je van het verschil hebt kunnen aanschaffen halen we zelf wel op uit Rotterdam wij zitten immers dichter bij en de verrassing zal toch zeker even groot zijn en Piet zal er zeker weten mee in zijn nopjes zijn ! Ben erg benieuwd wat je voor de kinderen hebt gekocht aan souvenirs, maar alah we laten ons verrassen !

Veel plezier nog even en doe de groeten aan Lady L.

x

pa en ma drenth.

hallo jullie wat een indruk krijg je van alles wat je ziet, en druk druk word het als je terug bent als ik het zo lees.
doe kalm aan deze laatste dagen dat je er bent en geniet maar zoveel mogelijk.
kus pap en mam.

harry ,gea melvin en melissa.

hallo familie moet van melissa even vragen als jullie bassie en adriaan al gezien hebben.ze heeft nl een dvd dat ze in new york zijn. geniet nog even daar het is, zo al weer voorbij. wij wensen jullie een fijne vlucht terug.