van-Los-Angeles-naar-New-York.reismee.nl

thuis

Thuis zijn is ook heerlijk, we hebben inderdaad op vrijdag bruine bonen met spek gegeten, gekookte aardappelen erbij en een lekker toetje als nagerecht. 's Avonds een gezellige avond gehad en toch nog laat op bed waar in eerste instantie de slaap niet wilde komen. Gelukkig toch goed geslapen en uit voorzorg de wekker gezet om te voorkomen dat we ons zouden verslapen. Was ook maar goed want het was zwaar om op te staan, de temperatuur met het raam open is heerlijk fris en onder de dekens is het zalig warm. Na een paar koppen koffie en vers brood van de warme bakker op weg naar Roden waar Roelof nodig zijn haar moest laten bijknippen. Normaal eens in de 4 a 5 weken en nu meer dan 7 weken er tussen. Zijn militaire coupe ziet er niet uit en bijna kan hij een permanentje laten zetten in zijn haar. Gelukkig ziet hij er na dik een half uur weer strak uit (zijn haar dan wel te verstaan) en gaan we nog even langs een zaak om een kleine bench te kopen voor Zingo die Rianne en ik as maandag uit Zweden gaan halen. De mannen blijven gewoon thuis en kunnen van vrijheid en werk genieten. Natuurlijk ben ik nog niet gewend om boodschappen te doen maar we bedenken ons dat het zaterdag is en dat we dus de frietuurpan wel aan kunnen slingeren. Nog schijnbaar een item wat de geest heeft gegeven gedurende onze afwezigheid of wat door te intensief gebruik van Peter en kornuiten is 'versleten'. Het apparaat geeft geen enkel teken van leven en ik vermoed dat na 15 jaar trouw gebruik ik op zoek zal moeten naar een nieuwe.

Gelukkig hebben we een friettent in het dorp dus nadat alles op een papiertjestaat ga ik naar de Banjer om ons avondeten op te halen. Hollandse patat met de nodige frikandel speciaal, eierbal, kaassoufléen boerenpatat. De avond sluiten we af met een biertje en wijntje op de bank met op tv: de Transformers, hoe is het mogelijk, we zijn er in de USA mee doodgegooid, steeds weer dezelfde film. Hij is ons dus achterna gekomen. We genieten alsof we het voor het eerst zien en gaan daarna ons bed opzoeken.

Zondag ochtend kan iedereen naar believen uitslapen en ik geheel in de war met de dagen denk dat het maandag is. Snel kom ik erachter dat iedereen vandaag gewoon thuis kan zijn en gaan we ons voorbereiden op de 1e werkdag van de week waarbij Roelof gaat kijken of zijn buro er nog staat. Peter zijn afspraken heeft en de dames richting Zweden willen vertrekken om de hond op te halen. Nadat wij de poezen alvast de nagels hebben geknipt uit voorzorg ontvlooit hebben weeen poule opgeschreven ivm: hoe lang het duurt voordat elke poes de nieuwe aanwinst heeft geaccepteerd. We gaan ervan uit dat onze bonte Snurk het snelst achter de hond aanrent, of andersom en dat Belle daar het langst over zal doen, we zullen het zien.

Zelf ga ik die middag ff naar een vriendin en collega op koffie bezoek en spreek ik nog af wanneer ik de hond kom laten zien, of dat ze bij mij komt, we zien het wel. Thuis aangekomen zet ik alvast alle spullen in de kofferbak van de auto, bench, zacht kleed, mand, riempje, schaaltjes, kleertjes natuurlijk ook. We kunnen morgen waarschijnlijk zonder vertraging vertrekken. Het avondeten bestaat helaas uit een opgewarmde diepvries prak die ik opdiep uit het koudste deel van mijn combie-koeler. Smaken? hmmm ach we zijn niet hongerig meer, daar gaat het om.

Voor nu, koffie, drankje en dan naar bed. Dag iedereen.......

Reacties

Reacties

Ina

Halooooooohoooo,

Nou ik merk het al.... business as usual.
Maar ehmmm een nieuw hondje?
En heulemoal uut Zweeden?

Zal wel drokte geevm...

Groetjes,
en welkommmmm thuus....

Snel es koffie komen drinken en op kraambezoek?

Ina

pa en ma drenth.

zo even een klein berichtje een maal thuis gaat het gewoon zijn gangetje en het wend wel weer. en dan de nieuwe aanwinst ik ben benieuwd hoor ?
groetjes en kus mam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!